Válassz ki egy aktuális újsághírt, ami érdekel. Olvass róla olyan médiában is, amit nem szoktál olvasni, pl. egy blogban, bulvárlapban, egy olyan napilapban, amiből nem szoktál informálódni.
- Hasonlítsd össze, hogy a különböző újságok hogyan adták elő a történetet!
- Hogyan érintette, kritizálta, változtatta vagy erősítette meg a véleményed?
Ahhoz, hogy egy új világban tudjunk vezetni, meg kell tanulnunk újra megérteni azokat a dolgokat, amelyeket adottnak vettünk. Hogy hiteles legyél, meg kell értened az új kontextust, a problémákat, a hatalom forrásait és a csapdákat. És meg kell értened a másképp gondolkodókat. Ehhez fontos, hogy gyakran megfordulj mindenféle új környezetben, és figyeld meg, ott hogyan működnek a dolgok – ne feltételezd automatikusan, hogy ott is a régi szabályok szerint mennek a dolgok.
Ha van véleményed, független tudsz maradni és kialakítod a saját márkádat, akkor képes leszel irányt mutatni és befolyásolni másokat. Ez nem lesz könnyű, hiszen az új dolgok, új emberek és új szituációk kikezdik a régi alapokat, amikre építettél.
Nagyon nehéz néha elfogadni új gondolatokat, véleményeket és főleg a kritikát magunkról, és sokaknak össze kell szedni a bátorságukat, hogy egyáltalán meghallgassák ezeket. Az első lépések a legnehezebbek az új világ felfedezése és megértése során.